Jdi na obsah Jdi na menu
 


Literatura

ČTENÁŘSKÝ DENÍK 

Stejně jako loňský školní rok i letos vás čeká vaše oblíbená povinná četba do čtenářského deníku.  Takže, zde vám přikládám seznam doporučené četby, ze které se můžete inspirovat při výběru knih. Samozřejmě si můžete od daného autora vybrat i jinou knihu, nejdřív se ale přijďte raději zeptat. To samé platí i v případě, že budete mít pocit, že nějaká knížka, která zde není vůbec uvedena (ani její autor) by mohla spadat do povinné četby - přijďte se zeptat. Inspirvat se můžete i ve vaší čítance, kde máte velké množství autorů a ukázek.  Pravidla jsou stejná jako loni: za pololetí přečtete 3 knížky z povinné četby + 1 vaši oblíbenou.

 

Doporučená četba pro 7. ročník

Příběhová próza ze života dětí
 • Karel Poláček: Bylo nás pět

• Eduard Bass: Klapzubova jedenáctka

• Charles Dickens: David Copperfield

• Iva Procházková: Únos domů

Christiane Vera Felscherinow: My děti ze stanice ZOO

Humorná a fantasty literatura

Ivan Vyskočil: Malý Alenáš

• Pavel Šrut: Lichožrouti

• Sue Townsend: Tajný deník Adriana Molea

• František Nepil: Malý atlas mého srdce

• Rudolf Křesťan: Co láká poškoláka

Dobrodružná literatura

Eduard Štorch: Lovci mamutů

• Jonathan Swift: Gulliverovy cesty

• Mark Twain: Princ a chuďas, Dobrodružství Toma Sawyera, Dobrodružství Huckleberryho Finna

• Jules Verne: Tajuplný ostrov, Dvacet tisíc mil pod mořem, Cesta do středu Země

• Jack London: Volání divočiny

Próza s dívčí hrdinkou

Iva Procházková: Čas tajných přání, Karolína, Únos domů

• Stanislav Rudolf: Metráček, ev. některý z dalších titulů

• Markéta Zinnerová: Kde padají hvězdy, Tajemství proutěného košíku

• Stanislav Rudolf: Metráček, ev. některý z dalších titulů

Pohádky, mýty a pověsti

Jan Drda: České pohádky

Alois Jirásek: Staré pověsti české

Eduard Petiška: Příběhy starého Izraele

 

Jak si vést čtenářský deník?

1) Uvést název knihy

2) Uvést jméno autora, popřípadě ilustrátora

3) Stručný obsah knihy (maximálně 5 řádků)

4) Čím mě kniha zaujala, doporučil/a bych ji spolužákům a proč, zajímá kapitola, oblíbená postava a proč, co mi kniha dala, uvědomil/a jsem si po jejím přečtení něco, jak na vás knížka působila, atd.

5) Možná ilustrace